ביטוח רכב לנהג צעיר

מי נחשב לנהג צעיר? מה ההבדל בין נהג צעיר לנהג חדש צעיר וכמה עולה ביטוח רכב לנהג צעיר? כל מה שצריך לדעת על ביטוחי רכבים לנהגים צעירים בשורות שלפניכם.

נהג חדש, נהג צעיר ונהג חדש צעיר- מה ההבדל ביניהם?

כל אדם המקבל רישיון נהיגה במדינת ישראל מוגדר כנהג חדש למשך שנתיים מיום קבלת הרישיון וזאת ללא קשר לגילו הכרונולוגי. במקביל, כל נהג מתחת לגיל 24 נכלל תחת ההגדרה נהג צעיר וכאשר מדובר בנהגים חדשים מתחת לגיל 24 הרי שמדובר בנהג חדש צעיר עליו חלות מגבלות נוספות למגבלות החלות על נהג חדש, לרבות, נהיגה עם מלווה למשך חצי שנה מיום הוצאת הרישיון, כאשר בשלושת החודשים הראשונים, מגבלת המלווה תקפה לנהיגה בכל שעות היום ואילו בשלושת החודשים שלאחר מכן המגבלה תקפה לשעות החשיכה בלבד.

הגבלות נוספות המוטלות על גבי נהגים חדשים צעירים כוללות גם הגבלה עם כמות הנוסעים אותם הנהגים החדשים הצעירים רשאים להסיע.

ביטוח רכב לנהג צעיר
ביטוח רכב לנהג צעיר

ביטוח רכב לנהג צעיר

נתוני הרשות לתאונות דרכים מעידים על כך שנהגים צעירים מתחת לגיל 24 מעורבים יותר בתאונות דרכים ולכן חברות הביטוח הגדירו את כלל הנהגים מתחת לגיל 24 כנהגים צעירים. בנוסף, חברות הביטוח נוהגות לסווג את הנהגים הצעירים ל-2 קטגוריות גיל נפרדות:

  • נהגים צעירים מגיל הזכאות לרישיון ועד גיל 21
  • נהגים צעירים בין הגילאים 21 ל-24

לכל קטגוריית גיל בקבוצת הנהגים הצעירים נקבעו תעריפי ביטוח שונים הגבוהים בעשרות (ולעיתים במאות אחוזים) מתעריפי הביטוח הנדרשים מנהגים ותיקים. כמו כן, חברות הביטוח השונות “עוקבות” אחר הנהגים הצעירים ובחונות את גיליון עבירות התנועה אותן הם ביצעו ובהתאם לממצאים השונים הם קובעים תעריפי ביטוח מתחדשים לאורך כל תקופת הגדרתם כנהגים חדשים, נהגים צעירים ו/או כנהגים חדשים צעירים.

כמה עולה ביטוח רכב לנהג צעיר

כמה עולה ביטוח חובה, כמה עולה ביטוח מקיף כמה עולה ביטוח צד ג לנהגים חדשים, נהגים צעירים ונהגים חדשים צעירים, הינה שאלה המעסיקה הורים רבים הנדרשים להוסיף את ילדיהם (הנהגים החדשים) לרשימת הנהגים החדשים ברכב.

ככלל, כל ביטוחי הרכב לנהגים החדשים, הנהגים הצעירים והנהגים החדשים הצעירים, הינם גבוהים בעשרות ומאות אחוזים מתעריפי הביטוח הנדרשים מנהגים ותיקים וזאת לנוכח הנתונים הסטטיסטיים השונים המעידים על כך שקבוצת נהגים זו (חדשים/צעירים/חדשים צעירים) מעורבת יותר בתאונות דרכים.

בכל הנוגע לתעריפי החובה, ביטוח לנהג צעיר נקבע על פי קבוצות גיל שונות עד גיל 24:

  1. קבוצת גילאי 17 עד 19
  2. קבוצת גילאי 19 עד 21
  3. קבוצת גילאי 21-24

כפועל יוצא מכך, ככל שגיל הנהג הצעיר הינו גדול יותר כך תעריפי החובה נמוכים יותר. יחד עם זאת, חשוב לציין ולהבהיר שבכל קבוצות הגיל השונות של הנהגים הצעירים (עד גיל 24), תעריפי החובה הינם גבוהים יותר מהתעריפים להם נדרשים נהגים אשר אינם מוגדרים כנהגים חדשים.

 

כיצד לרכוש ביטוח לנהג צעיר – טיפים ועצות להוזלת תעריפי הביטוח

העלות הגבוהה של תעריפי הביטוח לנהגים צעירים, מחייבת אתכם לקיים הליך השוואתי מקיף בין חברות וסוכנויות הביטוח השונות וזאת במטרה לאתר את פוליסת הביטוח המשתלמת ביותר עבורכם. את תעריפי ביטוח החובה לצורך העניין תוכלו להוזיל באמצעות התקנתן של מערכות בטיחות מתקדמות המשלבות בתוכן מנגנוני סיוע לנהגים כגון: מערכת התרעה על סטייה מנתיב, מערכת התרעה על אי-שמירת מרחק וכדומה.

הרפורמה בביטוחי החובה משנת 2016 מאפשרת לבעלי רכבים בהם מותקנות מערכות בטיחות מתקדמות ליהנות מהוזלה שבין 1,500 ל-1,800 שקלים במצטבר וזאת לאורך תקופה ביטוחיות מתחדשת של שלוש שנים. כפועל יוצא מכך, ביטוח רכב לנהג צעיר מומלץ לרכוש אך ורק לאחר שכבר התקנתם ברכבכם אחת מאותן מערכות בטיחות מתקדמות המקנות את ההטבה הנ”ל.

כמו כן, חשוב לדעת שחלק מחברות הביטוח מאפשרות לכם ליהנות מהוזלה משמעותית בתעריפי ביטוח החובה ו/או המקיף לרכבים בהם נוהגים נהגים חדשים/נהגים צעירים/נהגים חדשים צעירים, וזאת בתמורה להגדלה (בדרך כלל משמעותית) של דמי ההשתתפות העצמית.

חשוב לדעת: חברות הביטוח מקפידות לבדוק את גיליון עבירות התנועה אותן ביצע הנהג החדש, הנהג הצעיר ו/או הנהג החדש הצעיר. כפועל יוצא מכך, גיליון “נקי” של עבירות לאורך שנת הביטוח יכול להוזיל לכם בעשרות אחוזים את תעריף הביטוח בשנה שלאחר מכן. הקפדה יתרה על כללי התנועה והבטיחות בקרב נהגים צעירים יכולה לסייע גם לכם להוזיל את תעריפי הביטוח המתחדשים מדי שנה.

כיום, חלק מחברות הביטוח מאפשרות לבעלי רכבים משפחתיים בהם נוהג נהג צעיר ו/או נהג חדש צעיר, לרכוש פוליסות רכב בהתאם למספר הק”מ אותם נוסע הנהג הצעיר. פוליסות אלו מורכבות מכיסוי מקיף וחובה לרכביהם של הנהגים העיקריים ברכב (ברוב המקרים נהגים וותיקים) ותופסת של מחיר קבוע עבור כמות ק”מ קבועה למטרות ביטוח מקיף לנהג צעיר. פוליסות אלו משווקות באמצעות אפליקציות היודעות לעקוב אחר מספר הק”מ של הנהג הצעיר ואף לבחון את תרבות הנהיגה שלו.

לסיכום, רכישת ביטוח רכב לנהג צעיר, הינה פעולה המחייבת אתכם לערוך סקר השוואתי מקיף בין כל חברות הביטוח על מנת להעמיד לרשותם את הפוליסה הכדאית ביותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור שתעריפי הביטוח גבוהים יותר לנוכח הסיכון הביטוחי ולכן חשוב להקפיד על נהיגה בטיחותית והימנעות מוחלטת מביצוע עבירות תנועה לאורך תקופת היותכם נהגים חדשים, נהגים צעירים ו/או נהגים חדשים צעירים.

 

ייתכן שתאהב גם:
Latest Posts from