ביטוח לאוטו נהג חדש

מי נחשב לנהג חדש בישראל? מהן ההגבלות החלות על נהגים חדשים? מדוע תעריפי ביטוח רכב לנהג חדש גבוהים יותר מתעריפי הביטוח לנהגים וותיקים ואיך תוכלו לבדוק כמה עולה ביטוח מקיף כמה עולה ביטוח צד ג לנהגים חדשים? כל מה שצריך לדעת על ביטוח לאוטו נהג חדש במדריך המקיף שלפניכם.

כל מה שצריך לדעת נהג חדש בישראל

על פי חוקי התעבורה במדינת ישראל נקבע כי נהג חדש ייחשב כל מקבל/ת רישיון, כאשר ההגדרה נהג/ת חדש/ה תלווה אותם לאורת כשנתיים מיום קבלת הרישיון. על פי החוק, ישנן מספר מגבלות לנהגים חדשים, החל מחובת תליית שלט “נהג חדש” תקני בשמשה האחורית של כלי הרכב בו הוא נוהג ועד למגבלות שונות העלולות להוביל לשלילה ו/או פסילת רישיון הנהיגה במקרים של ביצוע עבירות תעבורה חמורות.

ביטוח לאוטו נהג חדש
ביטוח לאוטו נהג חדש

ברשימת העבירות העלול להוביל לפסילת ו/או שלילת רישיון בקרב נהגים חדשים ניתן למצוא עבירות כגון: שימוש ברכב לצורך ביצוע עבירה אזרחית ו/או פלילית, אי עצירה לפני מסילת ברזל, אי מתן זכות קדימה, נהיגה תחת השפעת סמים ו/או אלכוהול, עקיפה שלא כחוק, נהיגה במהירות מופרזת ו/או מהירות העולה על המותר בחוק ועוד. ביצוע עבירות אלו על ידי נהגים חדשים עלולה להוביל לפסילת רישיונם לתקופה של עד 3 חודשים ויותר ובמקרים מסוימים הרישיון לא יחודש באופן אוטומאטי.

חשוב לציין שכל אדם המוציא רישיון נהיגה נחשב בישראל כ-נהג חדש וזאת ללא קשר גילו הביולוגי. יחד עם זאת, נהגים חדשים מתחת לגיל 24 מוגדרים בחוק כנהגים חדשים צעירים (נהג חדש צעיר) ומוטלים עליהם הגבלות נוספות המתווספות למגבלות השונות המוטלות על נהג חדש.

ביטוח לאוטו נהג חדש – למה הוא עולה יותר?

על פי נתוני הרשות לתאונות דרכים עולה כי נהגים חדשים מעורבים במספר גדול יותר של תאונות דרכים. כפועל יוצא מכך, חברות הביטוח גובות תעריף גבוה יותר עבור מוצרי ביטוח לנהג חדש, לרבות, תעריף גבוה יותר גם בפוליסת ביטוח חובה לנהג חדש.

התעריף הגבוה של מוצרי הביטוח השונים לרכב הנמצא בבעלותו של נהג חדש ו/או כלי רכב בהם נהגים חדשים עושים שימוש מזדמן כזה או אחר, מתבסס בראש ובראש על נתוני הסטטיסטיקה המעידים על כך שהנהגים החדשים מועדים יותר למעורבות בתאונות דרכים.

ביטוח חובה לנהג חדש לאחר החלת הרפורמה בביטוח החובה

עד כניסתה של הרפורמה בביטוחי החובה בשנת 2016, נהגים חדשים נדרשו לשלם מאות ואלפי שקלים יותר עבור רכישת ביטוח חובה לאוטו נהג חדש ו/או רכבים שאינם בבעלותם הישירה של הנהגים החדשים אך הם נכללים ברשימת הנהגים ברכב. כיום, לאחר כניסת הרפורמה לתוקף, עלויות ביטוח רכב לנהג חדש במסגרת ביטוחי החובה הוזלו בכ-15% לערך, אך עדיין התעריף הביטוחי הינו גבוה בעשרות מונים מהתעריפים להם נדרשים נהגים וותיקים.

ביטוח רכב לנהג חדש- משמעויות נוספות

מעבר לתעריף הגבוה לו נדרשים נהגים חדשים לשלם עבור מוצרי ביטוח שונים לרכב (חובה, מקיף וצד ג’), גם דמי ההשתתפות העצמית החלים על הנהג החדש הינם גבוהים יותר מדמי ההשתתפות העצמית להם נדרשים נהגים וותיקים. בממוצע, נהג חדש יידרש לדמי השתתפות עצמית הגבוהים בכ-50% מנהגים וותיקים, כאשר דמי ההשתתפות העצמית נדרשים רק במקרים של תביעת ביטוח על הרכב בו נסע הנהג החדש בעת התאונה.

חשוב לדעת: חברות הביטוח השונות מציעות לבעלי רכבים בהם עתיד לנהוג נהג חדש להוזיל את תעריפי ביטוח רכב לנהג חדש תמורת הגדלה משמעותית של דמי ההשתתפות העצמית, כאשר אפשרות זו חייבת להישקל על ידיכם בהתאם לנתון הסטטיסטי הקובע שנהגים חדשים הינם בעלי סיכון גבוה להיקלע לתאונת דרכים.

 

רכב משפחתי בו נוהג נהג חדש

בעלי רכבים משפחתיים בהם נוהגים נהגים חדשים נדרשים לתעריפי ביטוח גבוהים בכל מוצרי הביטוח השונים לכלי הרכב, כאשר גם הפרמטר לקביעת התעריף הביטוחי של ביטוחי החובה מתייחס לוותק רישיון הנהיגה של הנהג הצעיר ביותר העתיד לעשות שימוש בכלי הרכב.

כפועל יוצא מכך, בעלי רכבים משפחתיים בהם נוהגים נהגים חדשים, נדרשים לקיים הליך השוואתי מקיף יותר בין חברות הביטוח השונות על מנת לנסות להבין כמה עולה ביטוח מקיף כמה עולה ביטוח צד ג לכלי הרכב בו הם מחזיקים. הוספת נהג חדש לרשימת הנהגים העושים שימוש בכלי הרכב המשפחתי, הינה פעולה העתידה לייקר עבורכם את תעריפי הביטוח בעשרות אחוזים.

אחת מהאפשרויות העומדות לרשותכם כבעלי הרכב להוזלת דמי הפרמיה לה אתם נדרשים בעת הוספת נהג חדש לרשימת הנהגים בכלי הרכב, הינה התקנתן של מערכות בטיחות מתקדמות לרכב. מערכות אלו ברכביכם יזכו אתכם בהנחות משמעותיות בתעריפי ביטוח חובה לנהג חדש וזאת בהתאם לעיקרי הרפורמה בתחום ביטוחי החובה משנת 2016. מערכות בטיחות מתקדמות אלו כוללות בין היתר מנגנון התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה, מערכת לבקרת יציבות, מערכת למניעת גלגלי הרכב, מערכת התרעה על אי שמירת מרחק ועוד.

לסיכום, רכישת ביטוח רכב לנהג חדש חייבת להיעשות לאחר הליך השוואתי מקיף ומעמיק בין חברות הביטוח השונות. התקנתן של מערכות בטיחות מתקדמות בכלי הרכב תאפשר גם לכם להוזיל את תעריפי ביטוח החובה ובחלק מהמקרים אף תסייע לכם להוזיל במאות שקלים את תעריפי המקיף ותעריפי ביטוח צד ג לנהגים חדשים.

 

 

 

 

 

ייתכן שתאהב גם:
Latest Posts from