ביטוח מקיף

מהו ביטוח צד ג לרכב ומהו ביטוח מקיף לרכב? מה הם ההבדלים בין שני סוגי הביטוח וכיצד לבחור חברת ביטוח מומלצת המתמחה בביטוחי צד ג  או ביטוחי מקיף לרכב? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

מספר מילים על ענף ביטוחי הרכב בישראל

ענף ביטוחי הרכב בישראל נכלל בקטגוריית הביטוחים האלמנטאריים ובדומה לכל תחום ביטוחי אחר, גם הוא נמצא בפיקוח מחלקת הביטוח של אגף שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר. בישראל פועלות 18 חברות ביטוח, כאשר 15 מתוכן הן חברות לביטוח רכב, כאשר חלק מהן פועלות באופן ישיר אל מול קהל הלקוחות וחלק מהן מיוצגות על ידי סוכנויות ביטוח בכל רחבי הארץ.

בנוסף לאותן חברות לביטוח רכב, בישראל פועלים בתחום ביטוחי החובה לרכב שני גופים נוספים הכוללים את “קרנית” שהיא למעשה הקרן לפיצוי נפגעי תאונות דרכים, ו-“הפול” שהוא למעשה התאגיד המנהל לביטוחי רכב חובה שתפקידו לבטח לקוחות אשר אינן הצליחו לרכוש כיסוי ביטוחי באמצעות שירותיהן של חברות הביטוח השונות.

ביטוח מקיף
ביטוח מקיף לרכב

סוגי ביטוח רכב

ענף ביטוחי הרכב בישראל מורכב מ-3 סוגי ביטוח הכוללים:

  • ביטוח חובה אותו מחויבים על פי חוק לרכוש כל בעלי הרכבים בישראל – ביטוח זה מיועד למטרות כיסוי נזקי גוף אשר נגרמו למבוטח, לנוסעי הרכב ולהולכי רגל עקב תאונה בה היה מעורב כלי הרכב המבוטח.
  • ביטוח צד ג- ביטוח זה מיועד למטרות כיסוי נזקי רכוש אשר נגרמו לצד ג’ (צד שלישי) כתוצאה מפגיעת כלי הרכב המבוטח ברכושו של צד השלישי.
  • ביטוח מקיף לרכב- ביטוח זה משלב בין כיסוי ביטוח עצמי לכל נזקי הרכוש העלולים להיגרם לכלי הרכב כתוצאה מכל מקרי הביטוח המופיעים בפוליסה (תאונה, גניבה, פריצה, הצפה וכו) לבין ביטוח צד ג’.

ההבדלים בין ביטוח מקיף לרכב לבין ביטוח צד ג לרכב

ביטוח צד ג’ הינו ביטוח המיועד לצרכי כיסוי נזק לרכוש של צד שלישי בלבד ואילו ביטוח מקיף כולל בתוכו כיסוי מלא עבור כל נזק הנגרם לכלי הרכב המבוטח (מכל סיבה שהיא) וגם לנזקי רכוש של הצד השלישי וזהו ההבדל המהותי בין שני סוגי הפוליסות ומכאן נובע גם ההבדל בדמי הביטוח בין השניים.

יחד עם זאת, חשוב להבהיר ולציין שלכל אחד מסוגי הביטוחים (צד ג’ ומקיף) ניתן לרכוש כיסויים ביטוחיים מורחבים כגון: רכב חלופי, ביטוח בגין נזק למערכות בטיחות מתקדמות לרכב, כיסוי להוצאות גרירה ושבר בזגוגיות הרכב, כיסוי לצרכי ביטול השתתפות עצמית, כיסוי ביטוחי לצרכי הגנה משפטית מפני תביעות רכב כנגד בעלי הרכב הפוגע ועוד.

מתי מומלץ לרכוש ביטוח מקיף לרכב ומתי מומלץ לרכוש ביטוח צד ג’ לרכב?

מעבר לרכישת ביטוח חובה לרכב, רכישת ביטוח נוסף (צד ג’ או מקיף), חייבת להיעשות בראש ובראשונה בהתאם לשווי הרכב ולעלויות כל אחד מסוגי הביטוחים הנוספים לרכב. כפועל יוצא מכך, מומלץ לקיים הליך השוואתי לצורך בירור מדויק לשאלה כמה עולה ביטוח צד ג וכמה עולה ביטוח מקיף לכלי רכבכם. בשני המקרים, עלויות הביטוח נקבעות בהתאם לפרמטרים קבועים כגון:

  • סוג הרכב ושנת ייצור
  • גיל הנהג העיקרי בכלי הרכב
  • מספר המשתמשים בכלי הרכב
  • מטרות השימוש ברכב
  • תביעות ביטוחיות קודמות של הנהג העיקרי בשלוש השנים האחרונות
  • מערכות הבטיחות בכלי הרכב והיקף מערכות האבזור השונות ברכב

כמו כן, בשנים האחרונות חברות לביטוח רכב שמות דגש על פופולאריות הרכב בקרב גנבי רכבים ובהתאם למקום מגוריו של בעל כלי הרכב משום שפרמטר זה קשור אף הוא למידת הפופולאריות של הרכב בקרב גנבי הרכבים).

ברוב המקרים, בעלי רכבים ישנים יותר נוהגים לבטח את רכבם בביטוח מקיף ג’ אליו הם יכולים להוסיף הרחבות ביטוחיות הרלוונטיות להם, כאשר בעלי רכבים בשנתונים גבוהים יותר, נוהגים לבטח את רכבם באמצעות הביטוח המקיף.

חברת ביטוח לרכב מומלצת –כיצד לבחור בה?

על מנת להבטיח לכם שקט נפשי לאורך כל תקופת הפוליסה לרכב, אנו ממליצים לכם לבחור את זהות החברה המבטחת בהתאם לפרמטרים מקצועיים כגון:

  • היקף הכיסויים המוצעים לכם בפוליסות הרכב אותן הן משווקות
  • תעריפי הביטוח הנדרשים מכם לתשלום
  • היקף השירותים הנלווים המוצעים לכם כמבוטחי החברה: מוקד שירות מאויש 24/7, מערך שירות לטיפול מהיר בתביעות ביטוח וכדומה
  • נתוני הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר בכל הנוגע לממדי החברה המבטחת במתן שירות וטיפול מהיר בתביעות ביטוחי רכב
  • הליך הקמת פוליסת רכב המותאמת למאפייני הנהג וכלי הרכב וצרכיו הביטוחיים השונים של בעל הרכב

חידוש ביטוחי רכב

במידה וגם אתם עתידים לחדש את ביטוחי הרכב בקרוב, אנו ממליצים גם לכם לקיים הליך השוואתי בנוגע לתנאי הפוליסה ודמי הביטוח אותם תדרשו לשלם מספר חודשים לפני מועד פקיעת הביטוח הנוכחי, וזאת על מנת לאפשר לעצמכם הליך השוואתי ללא לחץ.

הימנעו ככל הניתן מלהשאיר את הטיפול בחידוש הרכב לרגע האחרון וגם אתם תוכלו לבחון באופן המדויק ביותר את האפשרויות השונות העומדות לרשותכם לצורך שיפור כזה או אחר בתנאי הפוליסה והוזלה של דמי הביטוח. המלצה זו תקפה גם לאילו מביניכם המעוניינים לחדש ביטוח צד ג לרכב וגם לאילו מביניכם המעוניינים לחדש ביטוח מקיף לרכבם.

 

 

 

 

 

Latest Posts from